5 lipca 2010

Słowa, słowa, słowa....

Tak wygląda komunikacja z moim starszym synem:

ła ła (skrót od hau hau) - pies, piesek
ko ko - ptaszek, kura, także bajka oraz imię ciuchci z bajki "Stacyjkowo"
oczywiście: mama i tata (ostatnio jak nas woła to zaciąga mamaaaaaaa, tataaaaaaa :-)
bum bum, buma lub bumba - samochód, motor, samochód ciężarowy, również autobus i rower też :-)
ijo, ijo - karetka, straż pożarna, śmieciarka :-o, oraz wszystkie inne pojazdy, które mają na dachu pomarańczową lampkę
dzia - dziecko, dzieci również brat
dzija - dziewczynka
kóło - koło
tata bum bum - tata pojechał do pracy samochodem :-)
nja nja (od mniam mniam:-) - jeść
bamba - babcia
buła - bułka również chleb
muu - krowa
ała, ał - jeżeli ma jakąś ranę lub zadrapanie
ba - nie ma lub gdy coś spadnie
ti ti - ciuchcia

i chyba póki co to tyle :-)

Może to niewiele jak na prawie 2 latka, ale jeżeli nie powiedzieć to potrafi prawie wszystko pokazać np. wziąść kubek do ręki i pokazać sok - co oznacza chce mi się pić. Dziś na przykład dał mi swoją kołdrę i poduszkę z łóżeczka i wskazał krzesło na którym miałam to położyć - co oznaczało, że mu gorąco i będzie spał bez pościeli :-)

5 komentarzy:

  1. Po kilku miesiącach rozgada się na dobre:)))))) Tak jak u nas teraz;) Mój synek ma 2 latka i prawie 5 miesięcy.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sporo tych słów (jak na chłopca) ci podobno później "paplają" niż dziewczynki. Ja już nie mogę doczekać się pierwszych słów młodszej córki. Ale to jeszcze przed nami. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj MamaBlog.pl, mam nadzieję że się rozgada, chociaż wiele osób mi mówi, że jak zacznie to będę chciała żeby na chwilę zamilkł ;P
    P.S. Od jakiegoś czasu zaglądam na Twojego bloga, ale jakoś nie znalazłam więcej czasu żeby się udzielać :-o Obiecuję poprawę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć Goja, też mi się wydaje, że jak na chłopaka to daje radę :-) Od września prawdopodobnie pójdzie do żłobka i sądzę, że to przyspieszy jego edukację językową.
    Zajrzałam na Twojego bloga i widziałam, że druga córka jeszcze malutka, ile ma? Mój młodszy synek skończył 7 miesięcy :-) Narazie mówi coś jakby "taa taa" :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dag, nasza młodsza ma skończone 5 mies. (i jak na razie tylko sobie gruchamy...) Dziękuję za odwiedziny:) Zapraszam częściej:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails