9 sierpnia 2013

Miesiąc siódmy

Wiki zadomowił się już w swoim foteliku do karmienia. Fotelik był używany przez jego braci, potem przez dziecko znajomych, by powrócić w prawie nienaruszonym stanie znowu do Wikiego :-) Zajada sobie już kaszki, przeróżne deserki, chrupki kukurydziane, surową marchewkę na zęby ;-) Jedyne do czego nie może się przekonać to przeciery warzywne z mięsem - póki co niechętnie, krzywi się przy nich niesamowicie :-o Próbowałam już gotowych słoiczków i przecierów własnej roboty - nic nie podchodzi.

Wiki lubi obcinać sobie paznokcie - bardzo bacznie obserwując co ja takiego robię ;-) Gdy przy starszakach najczęściej obcinanie paznokci uskuteczniałam gdy spali, tak z Wikim nie muszę robić takich sztuczek. I to mi się podoba :-)

Wiki w raczkowaniu jest już bardzo wprawiony. Przemierza już całe mieszkanie, potrafi pokonywać niewielkie przeszkody, a nawet zaliczył już jeden schodek :-o Przy okazji tych swoich wycieczek ma okazję dotykać różnych faktur i przez to lepiej poznawać otaczający go świat.


W siódmym miesiącu Wiki zaliczył też spotkanie pierwszego stopnia z trawą :-) Zrywał ją sobie i próbował skonsumować. Gdy kiwając głową mówiłam mu "nie wolno" zaśmiewał się ;-) Ale widać było, że zaczyna rozumieć o co mi chodzi :-))


Mamy dwa ząbki. A oto one :-)


Zrobił się niesamowicie kontaktowy. Uśmiecha się, piszczy, zaśmiewa się z wygłupów mamy i taty oraz braci :-) Zaczepia głosem gdy chce aby ktoś na niego zwrócił uwagę :-)

Dość, że intensywnie raczkuje to jeszcze co rusz szuka wyższego miejsca żeby móc sobie stanąć. Potrafi też robić małe kroczki dzięki temu przesuwa się wzdłuż łóżka. A do tego wszystkiego nauczył się siadać ze stania :-) Ten mój trzeci synek normalnie robi co chce ;-) A Matce z tego wszystkiego śniło się, że Wiki zrobił samodzielnie trzy kroczki ;-)


Obecnie przejawia fascynację kręcącym się bębnem pralki w czasie prania :-) Ewidentnie ciągnie go też do książek i papieru :-)


Wiki ma bardzo aktywne dłonie, non stop po coś nimi sięga, wyciąga rączki gdy zobaczy coś ciekawego. Uwielbia dotykać twarzy. Dotykać, głaskać, ale też pociągać za włosy ;-)

Moje kochane łapencje ;-)

Update: Dzisiaj tj. 10 sierpnia 2013 wyczułam kolejnego ząbka u Wiktorka. Mianowicie górną jedynkę :-)

16 komentarzy:

  1. Szybki jest chlopak!
    Raczkowac w siodmym miesiacu- brawo!
    ...no i te paznokcie :) Ja u Mikusia tez zawsze musialam obcinac na spiaco, a tutaj prosze! Widac, ze i takie bezproblemowe przypadki sa na swiecie :)
    Wszystkiego najlepszego na 7 miesiecznice!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem już mu się nudzi przy tym obcinaniu, ale generalnie jest bardzo ok :-)

      Usuń
  2. najlepszego! super się rozwija :) moja córka też lubi obcinanie paznokci póki co :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I kolejne 2 ząbki też już widać:)niesamowite,jak dużo już potrafi!gratulacje i wszystkiego dobrego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolejne ząbki to jeszcze nie, to chyba ślina i tak się wydaje :-o Dziękujemy :-)

      Usuń
  4. Ależ on śmiga! Niedługo bracia będą go gonili!!! Stópencja z mini wałeczkami jest przeurocza:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmiga, że hej ;-) Co do stópencji zgadzam się w 100 % :-))

      Usuń
  5. Kiedy to minęło! Dopiero co pisałaś, że jesteś w ciąży :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie nie pytaj, bo ja tego nie wiem kiedy to minęło ;P

      Usuń
  6. ale ten czas leci
    maly sie swietnie rozwija
    mozesz byc dumna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem i to bardzo :-) Dzięki :-)

      Usuń
  7. Dag, już trzy zęby ??? hmm ... to ja nie pamiętam zupełnie, że to tak szybko wyrastają :>
    czyli wychodzi na to, że u mojej średniej Siostry małego - kończy sześć - to ten nerw już przez klujący się ząb ;)
    pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szybko zapomina się takie rzeczy, dlatego je zapisuję sobie :-)) Ostatnio nie potrafiłam sobie przypomnieć kiedy zaczęli raczkować Starsi synowie ;-) Wiki cierpi na bezsenność w ciągu dnia z powodu ząbkowania :-o

      Usuń
  8. Pierwszy raz spotykam się z takim blogiem i jestem zauroczona:) To takie kochane:) życzę wam szczęścia:*

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails